wmv ItalianoWMV Niederlandenickel plating

Technisch hardnikkel als dichte stootvaste tussenlaag of reparatielaag voor machinedelen

Ongelegeerd technisch hardnikkel kan een volledig dichte en taaie (tussen)laag leveren op een inhomogeen substraat (veel staalsoorten). Dergelijk nikkel is ook in geval van gesleten machinedelen inzetbaar als dikke reparatielaag. Door het speciale WMV voorbehandelingsproces kan namelijk de noodzakelijke volledige hechting op de doorgaans stalen ondergrond worden bewerkstelligd.

 

 

Technisch hardnikkel:



Door middel van moderne technieken kunnen gladde hardnikkellagen op delen aangebracht worden met een hoog dekkend vermogen. Door veelvuldig voorkomende inhomogene structuren in staal kunnen zelfs de scheurvrije Lunac lagen toch soms onderbroken worden en niet de zwaarste corrosiebeproeving doorstaan. Deze 'reparerende' nikkelonderlaag bewerkstelligt samen met Lunac lagen een corrosiebescherming op staal die kan voldoen aan de zwaarste ASTM B117 NSS corrosietest en de NBD 10300 norm voor waterwerken.




Belangrijke eigenschappen en toepassingen:

  1. Dit proces kan samen met Lunac 1 of 2+ microdefecten in staal effectief afdekken. Door een goede integratie in de Lunac processen kan delaminatie tussen deze hardnikkellaag en het Lunac niet optreden. Dit systeem biedt daarmee een optimale corrosieweerstand in een corrosieve (offshore) omgeving.
  2. Vanwege de goede vervormbaarheid van deze laag is het ook mogelijk de corrosiewering (deels) te handhaven na een schadegeval (indeuking). De harde Lunac toplaag zal in veel gevallen kraakjes vormen (zonder daarbij los te laten), maar de taaie hardnikkellaag kan aanzienlijk meer vervorming opnemen zonder te scheuren.
  3. Onze standaard voorbehandeling biedt, door het mogelijk maken van een laskwaliteit hechting, de gelegenheid de laagdikte van de hardnikkelreparatielaag flink op te voeren (> 1000 µm).







    hydraulische scheepskranen
























    Lunac 2+ duplo toegepast op kranen in de tropen behoort tot een van de meest betrouwbare stangdeklagen in een dergelijke zwaar corrosieve omgeving. Stangen voorzien van Lunac 2+ duplo met spontane corrosie of onthechting zijn 7 jaar na de introductie nog niet gemeld!













    Deze calibreerbuis was meer dan 700 µm
    conisch gesleten. Door het toepassen van
    zeer zuivere 'uitvlakkende' nikkelbaden
    kon een 'tegenconische' nikkellaag opgebouwd
    worden, gevolgd door het honen naar de
    eindmaat. 55 µm Lunac 2+ was vervolgens
    aangebracht om deze typische abrasieve
    slijtage met een 80-voud terug te dringen!





    Hieronder: dit beschadigde extrusiedeel werd plaatselijk gerepareerd met technisch nikkel, gevolgd door precisieslijpen (-0,0125 tot -0,025 mm. Bovendien werden de stromingskanalen (links) met Lunac 1 bekleed om bestand te worden tegen corrosie (PVC) en vanwege de anti-kleef werking

































    slijtvaste keramische laag voor scheepsassen
    O.a. de hoge taaiheid van de speciale nikkeltussenlaag kan van vitaal belang zijn bij systemen met een hoog beschadigingsrisico, die operationeel zijn in een corrosieve (zeewater)omgeving (schepen, kranen of baggersystemen). Lunac 2+ duplo lagen en vlamgespoten lagen leveren beiden een hoge slijtvastheid, echter een sterk verschillend 'afspat- en ondercorrosierisico'. Een licht tot middelmatig beschadigd onderdeel voorzien van Lunac 2+ duplo kan daarmee doorgaans behoed worden voor voortschrijdende ondercorrosie. Diverse Lunac 2+ duplo stangen met steenslag worden niet uitgewisseld omdat de corrosie 'niet doorzet'